EXPO was op zoek naar een innovatief sluitplan met een afstortkluis. Daarvoor waren ze bij Sloten & Sleutels bij het juiste adres.
Expo Logistics is de autotransportafdeling van de groep Expo. Reeds 20 jaar organiseren zij transporten in de Benelux, Frankrijk, Spanje en Portugal. We zijn gespecialiseerd in het vervoeren van personenwagens, terreinwagens en bestelwagens. Ze bieden plaats aan meer dan 250 auto’s en de meeste van hun ladingen worden gegroepeerd vanuit de parking te Londerzeel.

Wat is een sluitplan?
Met een sluit/sleutelplan bepaal je als eindverantwoordelijke wie er toegang heeft tot welke ruimte binnen een gebouw. Op deze manier is het voor iedereen duidelijk wie bevoegd is om op bepaalde locaties te komen. In geval van verlies van de sleutels is het ook veiliger, zo heeft de vinder van de sleutel niet gelijk toegang tot het gehele pand. Het sluitplan biedt niet alleen uitkomst voor bedrijven met verschillende afdelingen maar kan ook in de privésfeer toegepast worden.
Het voordeel van een sluitplan is dat verschillende deuren kunnen worden geopend met één en dezelfde sleutel. De enorme sleutelbossen met verschillende sleutels zijn verleden tijd bij aanschaf van een sluitplan.
Voorbeeld: medewerkers van de afdeling Sales krijgen toegang tot de voordeur en hun eigen kantoor. De receptioniste werkt in de hal van binnenkomst, dus hoeft alleen toegang te krijgen tot de voordeur. Zelf wil je graag toegang tot alle deuren met slecht één sleutel.
EVVA 4KS cilinder
Er werd gekozen voor een sluitplan van EVVA 4KS. Het uitstekende EVVA 4KS systeem zorgt voor optimale beveiliging. Zowel de cilinders als de sleutels voldoen aan de hoogste veiligheidseisen en zijn geschikt voor de zwaarste toepassingen. De keersleutel kan heel comfortabel worden ingevoerd en draait uiterst soepel in de cilinder. De 4KS sleutels bevatten een vierde verborgen curve, één van de drie curves loopt aan de andere zijde namelijk asymmetrisch. Aan deze verborgen vierde curve heeft de 4KS zijn naam te danken.
Bij het gepatenteerde 4KS-systeem wordt niet meer tegen de veerkracht ingedrukt zoals bij andere systemen. Bij 4KS worden de blokkeerstiften in de cilinder via de curvefrezing in de sleutel bewogen. In totaal 12 ongeveerde, massieve blokkeerstiften worden via gedwongen sturing door de 6 sleutelcurven in bepaalde posities gebracht en via 2 controlebalken gecontroleerd. Een profielcontrolebalk in de kern controleert de extra codering van de sleutel. In totaal wordt de 4KS-sleutel vier keer gecontroleerd. Dat zijn 3 controles meer dan bij gangbare stiftsystemen. Op die manier wordt optimale veiligheid gerealiseerd.
Voordelen
Bepaal precies wie er toegang heeft tot welke ruimte (op voorhand ingesteld, niet meer aan te passen achteraf)
Veiligheid en comfort met zo min mogelijk sleutels
Verhoogde veiligheid, lagere flexibiliteit
SKG*** keurmerk
Beveiligd tegen kerntrekken
Er werd tevens gekozen voor een motorslot met paniekfunctie, gekoppeld aan hun intern badgesysteem. Bij een ‘paniekfunctie’, kunt u aan de binnenzijde van de deur een sleutel in de cilinder laten steken. Uw cilinder is dan nog steeds bedienbaar vanaf de buitenzijde. Indien u kiest voor ‘geen paniekfunctie’, kunt u uw cilinder niet bedienen vanaf de buitenzijde wanneer er een sleutel aan de binnenzijde in uw cilinder steekt.
Afstortkluis
Als laatste stukje van de puzzel werd een afstortkluis van Wetslar ingewerkt in bestaande muur. Via code opent het correcte deurtje om de sleutel in te deponeren van de chauffeur